Hvordan foregår prosessen?
Vanligvis starter vi med at du sender inn dokumentasjoner og evt. bilder til oss. Så ser en av våre takstmenn på disse, og kommer med en uttalelse.
Dette er et faglig innspill som våre jurister trenger for å kunne vurdere forholdet.
I noen saker trengs det ikke byggtekniske innspill, og da går saken rett til en av våre jurister.
Du vil deretter få en kort vurdering av hvorvidt det kan være grunnlag for et reklamasjonskrav.
Er svaret ja, har du mulighet til å engasjere oss videre til å skrive formelle brev eller utarbeide en mer detaljert vurdering som kan legges fram mot motpart.
Vårt overordnede mål er å bistå deg med å få saken løst før en tvist eventuelt oppstår. Dette er både for å avlaste systemet, men enda viktigere: for at DU skal kunne spare penger.
Skulle det oppstå en rettslig tvist og du trenger representasjon fra advokat, vil vi kunne henvise videre til vårt samarbeidsadvokatselskap Min Advokat. Se nettsiden minadvokat.net. De vil kunne føre saken videre under gunstige betingelser i saker som dessverre må løses gjennom rettsystemet.